Total Pageviews

Sunday, November 28, 2010

Dear Mrs Spector..

מסתבר שהזוג המלכותי של הברנז'ה (רן שריג ודנה ספקטור) פשוט עשו לי את זה.

פוסט אחד כבר הקדשתי לרן שריג והיום תורה של הגברת.

אני חייבת לציין שהכתבה האחרונה של דנה ספקטור בטור שלה בעמוד האחרון במוסף 7 ימים נגעה לליבי ולא סתם נגעה. פשוט התחברתי לכל מילה ומילה שנכתבה. חשבתי וחשבתי והחלטתי לאחר לבטים לכתוב לגברת ספקטור מייל תגובה על כתבתה האחרונה.

כמה מן הדברים החכמים שנאמרו:
"אנחנו חיים בעולם כל כך מוטה יופי, כל כך שטוף סטנדרטים בלתי אפשריים למה זה נשיות מקובלת"... "הציבור כל כך מורגל ביופי קיצוני ומושלם , בנשים שתוקנו עד רובוטיות באמצעות פוטושופ, שהוא פשוט נרתע מפנים רגילות של סתם אישה כאילו היא פריק"... "...העולם הזה עושה הכל כדי לגרום לנו לקנות ולצרוך מוצרים שיאפשרו לנו לנפנף בפנים ובגוף שלנו. אבל בעצם כל מה שהוא עושה זה לגרום לנו להסתיר את פנינו וגופנו האמיתיים" (7 ימים, ידיעות אחרונות).

ועכשיו למכתב:

דנה יקירה, 
ראשית, אציג את עצמי. שמי שלומית יעקובוביץ, בת 25, סטודנטית לתקשורת.
בתור אחת שעוקבת אחר הטור שלך שבוע שבוע בשבועון 7 ימים של ידיעות אחרונות ,אני חייבת לציין שהכתבה שהתפרסמה ביום שישי האחרון כבשה אותי.
את האמת יותר נכון, התחברתי אליה ממקום של הבנה, ממקום של רגש.

אני חייבת להודות שכל חיי ניסיתי להיות מי שאני לא. כל חיי הסתכלתי על אחרות ובאיזשהו מקום ניסיתי להיות כמוהן, אם מדובר בלבוש, מראה או כל דבר שיכול היה לדמות אותי אליהן.
לאחר כמה שנים, עברתי סוג של התפכחות והבנתי שהחיים הם לא עוד יופי ו"חלון ראווה", החיים הם יותר מזה . אנשים לפי דעתי לא מעריכים יופי. יופי הוא לא בהכרח חיצוני אלא ברגע שאת נהיית שלמה עם מי שאת ומחזקת את הביטחון העצמי שלך. את מגלה יותר ויותר כמה את יפה מבפנים ואף מקרינה זאת החוצה. לכן, נאבקתי בעצמי כדי להגיע למה שאני היום. נאבקתי בכדי להיות אחת שלא נכנעת בכזאת קלות ל"מיתוס היופי" ,אחת שנלחמת על שלה בכדי לקבל את ההכרה על הבנאדם, ועל הכישרונות החבויים בו. הודות לכתבה שלך חיזקת אותי ועוד בנות רבות.

רק שתדעי, שכל מי שהעז אי פעם לצחוק עלייך בכל דרך שהיא, אני מוכנה להתערב איתך שהיום הוא מאחור. אני אנסה להסביר את עצמי בצורה ברורה יותר. יצא לך להיות בכל מפגשי המחזור למיניהם? למה אני אומרת זאת? כיוון שבכל מפגשי המחזור את מגלה שמי שהייתה מלכת הכיתה , מי שהייתה "מלכת היופי בהתגלמותה" , מתגלה היום שהיא במקום שלא את ולא אני חשבנו שהיא תהיה. כל מי ש"עשה רעש" באותה תקופה, את מגלה שהוא לא התקדם בחיים שלו יותר מידיי. ואלו השקטים, תולעי הספרים, הם אלו, תתפלאי או לא, הם אלו המנהיגים ועוד יהיו המנהיגים של המחר. המסקנה שלי שיופי אולי נותן לאנשים אלו משהו, אז זהו! שמדובר במשהו כל כך קטן ולא מהותי , לעומת זאת, אלו שנתנו את עצמם והראו את עצמם וכישרונם פתח להם דלת אל עתיד מבטיח. אני מודעת לכך שהיום הכל נגמר בפוטושופ אך חשוב לציין שהיום קיימת הרבה יותר מודעות מבעבר. אני מקווה שהסופ"ש האחרון גרם להרבה בנות לתהות מי הן ומה הן שוות, ובנוסף אני מקווה שבבוא העת העולם יתפכח ויבין שיופי זה לא ה-דבר בחיים ויש כמו שאומר הפתגם, להסתכל בתוך הקנקן ולא על צורתו החיצונית. 
לקראת סיום, אני רוצה לחזק את דברייך ואף לומר לך שכל מה שעברת רק חיזק אותך והפך אותך לאישה יותר חכמה. את אישה מעוררת הערצה מבחינתי. את חזקה, מוכשרת , אינטיליגנטית ומוצלחת. עשית כברת דרך מדהימה והגעת לתואר שזכית לו שהוא להיות לכתבת מוערכת ומוכשרת. 

אני מאחלת לך שתהיי חזקה ותמשיכי לדבוק במה שאת מאמינה בו כי זאת הדרך אל האושר. אני מאחלת לך רק טוב ובעיקר אושר.
באותה הזדמנות אני אודה לך על הכתבה ואני מקווה שהיא הזיזה משהו לכל אותן נשים שחושבות שיופי הוא הכל, אך אכן הוא פיסה כל כך קטנה בחיינו.
אני חייבת לומר לך באותה הזדמנות: אל תתייחסי למה שנאמר, כמעט כל מי שמקניט עושה זאת מקנאה. תאמיני בעצמך, ואני אישית מבטיחה לך שיהיה מעולה, את עוד תראי. :-)
בברכת שבוע נפלא ובהצלחה בהמשך,
ישר כח,
שלך, שלומית.

                                              (כל הזכויות שמורות לעין השביעית)
                                                   

מקווה שהצלחתי להזיז משהו למישהו, ואם אכן הצלחתי , עשיתי את שלי.
אוהבת,
שלומק'ה.



No comments:

Post a Comment